عرضه کنندگان آهن در انتظار افزایش قیمت ها
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در اواخر وقت روز گذشته بازار اهن شاهد تغییر رویه ای در قیمت گذاری محصولات خود گشت. به طوری بود که برخی از عرضه کنندگانورق گالوانیزه از اعلام قیمت های خود امتناع ورزیدند. این حواشی همان میل پنهان عرضه کننده داخلی در جنب و جوش و افزایش قیمت ها می باشد.

کارشناسان علت این نوسانات را در مسایل سیاسی کشور هم چون توقیف کشتی انگلستان در اقدام متقابل ایران دانسته اند؛ اقداماتی که سبب گشته تا احتمال بلوکه شدن دارایی های ایران در این کشور به شدت بالا بگیرد.

التهابات این چنینی بازار ارز را نیز مجددا وارد فاز افزایش قیمت کرده است که خود عاملی در بی نظمی های اخیر بازار های موازی نیز می باشد؛ از این رو بانک مرکزی بیش از پیش در تلاش برای محیط شدن بر این بازار و مهار آن می باشد.  کنار هم قرار گرفتن این سیگنال های دریافتی از سمت بازار، نشان دهنده شروع شکل گیری احتمالی یک موج افزایشی خواهد بود؛ موجی که معتقدیم با توجه به متغیرهای اثرگذار بلند مدت بر بازار داخلی آهن آلات  و همچنین موفقیت های صورت گرفته از سمت بانک مرکزی در مهار بازار ارز، از پایداری و دوام بلند مدت برخوردار نخواهد بود. چه بسا که این موج احتمالی قبل از شکل‌گیری، با توجه به شرایط حاکم بر بازار، زود هنگام، شکسته شده یا به مرحله تشکیل نرسد.

عرضه کنندگان بازار آهن از ثبات قیمت ارز و رکود بازار به کررات گلایه داشته اند چرا  که متقاضیان مصرفی آهن برای تهیه نیاز خویش صبر پیشه کرده اند و برای خرید پیش قدم نمی شوند و تا رسیدن به کف قیمت ها از خرید خود امتناع می ورزند. طبق بررسی های صورت گرفته، هر دو سمت عرضه و تقاضا که ناخواسته درگیر بازی های سیاسی کشور شده اند بازنده ی این جریانات می باشند چرا که اصحاب قدرت با توجه توانایی اتصال به منابع خبری بزرگ قطعا قابلیت انعطاف و مانور بیشتری کسب اهداف خویش می باشند.





:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: